Būsimas multimedijos specialistas: „Kiekviena klaida – galimybė tapti geresniam“

Milena Puchova
,
Vilniaus technologijų mokymo centro Plėtros skyriaus vedėja

Vilniaus technologijų mokymo centro Multimedijos paslaugų teikėjo mokymo programos mokinys Dariuszas ROMANOVSKIS keletą savaičių sėmėsi patirties Estijoje, Narvoje įsikūrusiame „Ida-Virumaa Kutsehariduskeskus“ profesinio mokymo centre. Per stažuotę Dariuszas gilino žinias fotografuodamas, kurdamas vaizdo filmus ir garso takelius, redaguodamas ir montuodamas vaizdinę medžiagą, rašydamas scenarijus ir kurdamas firminį stilių. Apie multimedijos mokslus ir profesinius laimėjimus kalbamės su būsimuoju multimedijos profesionalu.

 

Kuo vaikystėje svajojai būti užaugęs?

Vaikystėje svajojau būti pilotu, nes žavėjausi lėktuvais. Kai tik išgirsdavau lėktuvo ūžesį, bėgdavau į lauką stebėti, kur gi jis skrenda. Buvau toks užsidegęs ir tuo stebindavau tėvus, mat, kai tik pjaudavau žolę, specialiai perjunginėdavau rėžimus iš lėto į greitą, nes taip žoliapjovė skleisdavo garsą it pakilimo take įsibėgėjantis lėktuvas. Ilgą laiką su malonumu skaičiau ir rinkau žurnalus apie lėktuvus, tačiau paauglystėje galiausiai mane patraukė vaizdo menas ir fotografija.

 

Kodėl nusprendei rinktis multimedijos paslaugų teikėjo mokymo programą?

Būdamas dar 14 metų supratau, kad mane traukia filmavimas. Iki dabar jaučiu, kai tik žiūriu pro objektyvą, lyg tampu fotoaparato ar kameros dalimi. Nuo paauglystės savarankiškai mokiausi montuoti vaizdo įrašus, dirbau su „Photoshop“ programa, tobulinau savo įgūdžius, o atsiradus galimybei įstojau mokytis.

 

Kokias matai šio profesijos perspektyvas?

Multimedijos paslaugų teikėjo veikla gali būti labai plati. Baigę šia profesiją absolventai gali dirbti reklamos ir dizaino agentūrose, visuomenės informavimo, viešosios komunikacijos įmonėse ir organizacijose arba įsidarbinti filmavimo aikštelėse, televizijoje, radijuje, renginių organizavimo įmonėse. Man pačiam labiausiai rūpi filmuoti, montuoti, fotografuoti – tai darydamas viliuosi tapti pripažintu menininku.

 

Interviu herojaus autoriniai darbai, sukurti Vilniaus technologijų mokymo centrui dalyvaujant 2019 m. parodoje „Studijos“ (www.youtube.com/watch?v=cfYCNnf-mic).

 

Dėl kokių savo pasiekimų šioje meno srityje norėtum būti žinomas?

Norėčiau, kad pasaulis mane išgirstų kaip kūrėją, noriu, kad mane gerbtų už mano kūrybiškumą ir talentą. Apskritai, paskutiniu metu daug svarstau apie tai, kad vienas didžiausių mano gyvenimo tikslų – palikti po savęs istoriją, o tam tinkama terpė šiais laikais – internetas. Noriu, kad mano darbai būti prieinami žmonėms ir galbūt kažką iš jų įkvėptų. Šiuo metu turiu savo „Instagram“ paskyrą (official.romanovsky) ir „Youtube“ kanalą (Dariusz Romanovski) – čia ir dalijuosi savo kūryba.

 

Grįžai iš stažuotės Estijoje. Papasakok, kaip sekėsi?

Esu labai dėkingas už šia galimybę ir patirtį „Erasmus+“ programai bei mokymo centrui. Sekėsi puikiai. Išbandžiau įvairias technologijas, gavau galimybę sukurti įvairius dizaino sprendimus vietiniam restoranui, mokyklos teatro studijai, maketuoti socialinių tinklų reklamos kampanijoms. Džiaugiuosi, kad stažuojantis pasitaikė proga fotografuoti šukuosenų meistriškumo konkurso visos dienos renginį.

Per stažuotę turėjome puikią kultūrinę programą, per kurią susipažinau su šalimi, aplankiau daug įspūdingų Estijos vietovių, stebinančių architektūra ir gamtos vaizdais. Profesinę ir kultūrinę patirtį stengiausi įamžinti, artimiausiu metu planuoju sumontuoti ir paviešinti trumpą filmuką.

 

Kokia pamoka, patirtis labiausiai įsiminė per stažuotę?

Būdamas ten išgirdau vieno mokytojo pasakytą mintį: „Gero rezultato negalima tikėtis, jei dėl jo nieko nedarai.“ Supratau, kad kiekviena klaida – tai galimybė pasimokyti ir tapti geresniam. Vadovaudamasis tuo, vos grįžęs į Lietuvą, sutikau įamžinti Vilniaus technologijų mokymo centro dalyvavimą parodoje „Studijos 2019“. Filmuodamas ir fotografuodamas mokyklą, pristatančią kompiuterijos kryptį, stengiausi viską padaryti kaip tik geriausiai gebu, kad pačiam būtų malonu žiūrėti į savo darbą. Žinoma, stengiausi įsivaizduoti rezultatą ir kitų akimis, kad galėčiau suprasti, ar ir kitiems žmonėms tai patiktų.

 

Ko palinkėtum žmogui, svarstančiam apie galimybę mokytis multimedijos?

Netingėti ir siekti geriausio rezultato. Jei nugalėsi tinginystę, viskas, kas iš pradžių atrodo neįmanoma, tampa įveikiama. Šioje srityje daug veiklos ir iššūkių, tad reikia nebijoti, kruopščiai dirbti, naudotis atsirandančiomis galimybėmis, kartais net surizikuoti – gali būti, kad padarius visa tai būsi maloniai nustebintas.

 

Projektą „Prof[net]work: įgūdžiai besimokančiai bendruomenei profesiniame mokyme“ finansuoja Švietimo mainų ir paramos fondas remiant Europos Komisijai. Veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal „Erasmus+“ programą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.