Beieškant naujų kelių visuomet praverčia truputis fantazijos…

Edita Juozėnienė
,
technologijų mokytoja ekspertė
Kristina Papšienė
,
matematikos mokytoja metodininkė

Įsivaizduokite kelionę naujausio modelio automobiliu… Tačiau, tam tikru metu, jus pasiekia nerimą keliantys garsai. Įtariate gedimą. Randate automobilių remonto dirbtuves, ten darbuotojas apžiūri jūsų automobilį, aptinka gedimą, pasiruošia jį pašalinti, bet nenaudoja jokių kitų įrankių, išskyrus plaktuką ir atsuktuvą – ir tai jums kelia nerimą. Tradiciniai instrumentai jums netinka, juk tai naujas automobilis, todėl nerizikuojate ir bandote ieškoti kito – profesionalaus automobilių priežiūros punkto, kuriame naudojama naujausia įranga, bei taikomi kitokie metodai…

 

Mokykla taip pat yra vieta, kur tėvai atveda savo didžiausią turtą – vaikus! O mes, mokytojai – specialistai, kurie jaunąją kartą nemokome įprastai, ieškome inovatyvių metodų, esame aprūpinti naujausiomis ir geriausiomis priemonėmis.

Vilniaus lietuvių namai yra unikali mokykla. Čia mokosi lietuvių kilmės vaikai iš užsienio, atvažiavę iš 39 skirtingas tradicijas puoselėjančių ir savitą kultūrą kuriančių pasaulio šalių.

Taigi, norime pasidalinti gerąja patirtimi – Vilniaus lietuvių namų gimnazijoje integruota matematikos ir technologijų pamokas.

 

Gimnazijoje dažnai taikome tarpdalykinę integraciją. Vykdėme skirtingų dalykų integruotas pamokas bei projektus, kurie padėjo mažinti mokinių krūvį bei parodė ryšį tarp skirtingų dalykų pamokų. Prasidėjus karantinui, teko peržvelgti ugdymo planus, pasirinkti mokymo platformą bei taikyti naujus metodus. Laiko buvo nedaug, bet smagu, kai yra kolegų, kurie geriau išmano informacines technologijas bei pasisiūlo dirbti kartu. Taip atsirado integruotas technologijų ir matematikos projektas, nes skaičiai ne tik matematikoje reikalingi. Skaičiuojame pirkdami, sverdami ir vertindami gaminius.

 

Dirbdamos kartu – mąstėme, kaip planuoti veiklas, kad šeštokams nebūtų per sunku ir jie matytų greitą rezultatą. Juk patirtis rodo, kad  mokiniams labai svarbu pateikti konkretų ir labai aiškų uždavinį, nurodyti veiklos etapus bei apibrėžti darbo atlikimo bei jo pateikimo laiką. Tokiu būdu gimė integruotas matematikos ir technologijų projektas „Sviestinės tešlos sausainiai, jų kaina ir savikaina“. Mokantis namuose svarbu mokinių veiklas susieti su namų aplinka, kurioje nėra atskirų mokomųjų dalykų. Namuose, t. y. realiame gyvenime – viskas susiję: pirkdami – skaičiuojame, gamindami – laikomės instrukcijų bei tam tikrų taisyklių.

 

Beveik tris savaites vaikai nuosekliai atliko užduotis. Pirmiausia susipažino su receptu, kepimo eiga, minkė tešlą, kepė sausainius. Viena iš projekto užduočių – kepinius patiekti draugui ar šeimos nariui, t. y. padengti vaišių stalą. Kepti ir vaišintis, žinoma, smagu, bet po darbų mokiniams reikėjo sutvarkyti darbo vietą.

 

Jei prieš karantiną mokiniams būdavo smagu pasilepinti pirktu skanėstu, tai dažniausiai neskaičiuodavo, kokia sausainių pakelio savikaina, o antrajame projekto etape šeštokai turėjo apsilankyti virtualioje maisto prekių parduotuvėje, išsirinkti reikiamų produktų, apskaičiuoti pirkinių krepšelį bei sausainių vertę. Ši praktinė užduotis išmokė ne tik apsipirkti, susipažinti su kainomis bei apskaičiuoti kepinių savikainą, bet ir praktiškai pritaikyti matematines žinias: sudėti, dalinti, dauginti, sverti, apskaičiuoti proporcijas.

 

Mokinius motyvuoja ne tik patinkanti veikla, bet ir įvertinimas. Ypač svarbu vertinimo kriterijus žinoti prieš pradedant darbą. Dalyvaudami nuotoliniame projekte „Sviestinės tešlos sausainiai, jų kaina ir savikaina“, mokiniai iš karto supažindinti su kiekvieno etapo vertinimu. Svarbu ne tik iškepti sausainius ir apskaičiuoti jų kainą, bet ir serviruoti stalą, pateikti proceso nuotraukas, paruošti skaidres, vaizdo įrašus, sumontuoti filmuotą darbo medžiagą. Projekto veiklas išskaidėme etapais, todėl mokiniai nuosekliai atliko užduotis ir prisiėmė atsakomybę už rezultatą.

 

Projektas sudomino ir įtraukė visus vaikus bei šeimų narius, juk reikėjo dar poros rankų fotografuojant darbo eigą. Šeštokai suprato, kad mokykloje įgytų žinių prireikia ne tik rašant kontrolinį, bet ir gyvenime. Vienoje mokinio skaidrėje, pristatančioje namuose atliktas projekto užduotis, apibendrinta viso projekto veikla: „Namuose daryti sausainiai yra skanesni, negu pirkti parduotuvėje. Ačiū, mokytojos, kad davėte šansą karantiną praleisti skaniai“.

 

Nuotoliniam mokymui tradiciniai metodai netinka, reikia ieškoti naujų, tokių, kurie motyvuotų. Nuotolinėse pamokose atsiskleidžia kiekvieno vaiko individualūs gebėjimai ir atsakomybės jausmas, informacinis raštingumas, o svarbiausia – begalinė motyvacija atlikti užduotis kartu su visa klase, nes tai įdomu ir nauja. Džiaugiamės, kad mums pavyko įtraukti visus šeštokus. Šis projektas – ne tik nuotolinis, integruotas, prie jo prisidėjo visa šeima. Tokiu būdu į ugdymo procesą įtraukti tėvai – tapo mokytojų partneriais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Edita G.

    Puiki mokykla ir oatys geriausi mokytojai. Mano sūnus veržiasi ten eiti ir būti visose veiklose.
    Labai Jums, Lietuvių namų Mokytojai, ačiū!