Ar matematikos mokysime kitaip?

Vincas Tamašauskas
,
seminarų ir mokymų mokytojams lektorius

Žmogus nėra aritmetinis vidurkis. (J. Borovskis)

 

Matematikos mokymas tapo problema, nes netenkina nė vienos pusės – mokiniai galvoja, kad atitrūkusi nuo gyvenimo, neįdomi ir sudėtinga; mokinių tėvai (ypač verslininkai) mano, kad jaunuoliai per mažai išmano matematiką modeliavimui ir simuliavimui. Matematikos mokytojams iškilo klausimas, kaip mokyti matematikos, kad atsiradusi praraja būtų kuo mažesnė. Aš atsakyčiau, kad mokyti reikia kitaip: trumpiau, paprasčiau, suprantamiau. Mokytojų vertybinis pamatas – inkliuzinis ugdymas. Dinamiškoje aplinkoje rezultatą lemia įpročiai ir įgūdžiai, todėl visi mano mokymai/seminarai yra maksimaliai orientuoti į pedagoginės patirties sklaidą, praktinių įgūdžių lavinimąKaip lektorius (mokymų autorius ir treneris) stengiuosi, kad seminarai būtų nenuobodūs, jausmingi, nebūtų sausos teorijos. Svarbu nesusikoncentruoti į atgyvenusius mokymo stereotipus. Aktyvumo ir patrauklių praktinių veiklų trūkumas pamokose yra pagrindinis barjeras, trukdantis mokiniui tapti kūrybingu. Ugdymo turinio (UT) parinkimo ir pritaikymo mokiniams sėkmė priklauso nuo mokytojo, jo pasirengimo suplanuoti pamoką, pasirinkti modelį, patrauklius aktyviųjų veiklų metodus. Pamokos kokybė priklauso nuo UT modernizavimo, ir įgyvendinimo, atliepiant mokinių poreikius ir galimybes (individualizavimas, diferencijavimas, integravimas).

 

Kviečiu mano seminarus rinktis norint išgirsti, pamatyti ir panaudoti savo pamokose kitokių patirčių elementus, kad mokinių pasiekimai gerėtų. Turi keistis mokytojas, jis privalo turėti ne tik profesinių, bet ir vadybos žinių bei įgūdžių. Nuo vadybinės mokytojo kompetencijos priklauso jo savirealizacija, bendravimas ir bendradarbiavimas su mokiniais, kolegomis, mokinių tėvais bei visuomene. Mano kuriamas ir diegiamas naujas, alternatyviais ugdymo metodais paremtas matematikos ugdymo proceso organizavimo modelis ne tik pagerina mokinių matematikos pasiekimus, bet ir padaro ugdymo procesą inovatyvų, diferencijuotą, motyvuojantį.

 

Patirties apibendrinimas turėtų būti naudingas įvertinant esamą situaciją ir planuojant tolesnį matematinio ugdymo pokytį. Labai svarbu diferencijuoti UT, organizuoti aktyvų darbą pamokose, prasmingai skirti, tikrinti ir vertinti namų darbus. Suplanuokime kiekvieno mokinio veiklą ir prognozuokime pažangą pamokoje. Surinktą vertinimo informaciją panaudokime planuodami kitas pamokas.

 

Šiame seminare apibendrindami dalyvaujančių matematikos mokytojų patirtį pasiūlysime minčių, kaip mokytojams planuoti ir nagrinėti modernaus mokymo(si) idėjų mozaiką mokytojų metodiniame ratelyje mokykloje ir kasdieninėje veikloje. Seminare apibendrinsime pamokos konstravimo patirtį. Analizuosime ir aptarsime vertinimo panaudojimą mokymui ir mokymuisi.

 

Programa „Kitokių patirčių, patrauklių aktyviųjų veiklų mugė mokinių matematikos mokymosi  pasiekimams optimizuoti“ padės patobulinti profesines kompetencijas, reikalingas matematikos pamokos planavimui, patrauklių aktyviųjų veiklų patirčių panaudojimui bei pažangos ir pasiekimų vertinimui, kad pagerintume mokinių matematikos ugdymo pasiekimus ir skatintume matematikos mokymo pokyčius kiekvienoje mokykloje. Programos trukmė – 6 akademinės valandos.

 

***

 

Apie autorių

Vincas Tamašauskas – Šiaulių Didždvario gimnazijos matematikos mokytojas ekspertas, švietimo konsultantas (mokytojų praktinės veiklos vertintojas); mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo projektų dalyvis; investicijų 0084 ESFA projekto mokinių pasiekimams gerinti konsultantas; straipsnių ir leidinių apie įdirbį bei gerąją patirtį pamokose autorius. El. paštas vincas.tamasauskass@gmail.com

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (4)

  • Vincentas

    Susidomėję kviečia į savo mokyklą. Yra ir kitos temos. Rajono matematikų metodinis ratelis per švietimo centrą kviečia. Kaina pagal dalyvių skaičių. Apie 10 eurų. e-paštas yra paskelbtas po straipsniu.

  • Egle

    Idomu kur ir kada toks seminaras vyks?
    O gal butu galimybe toki seminars „pasikviesti” i savo mokykla?

    • Vincentas

      Rajono matematikų metodinis ratelis per švietimo centrą kviečia. Kaina pagal dalyvių skaičių. Apie 10 eurų. e-paštas yra paskelbtas po straipsniu.

  • Mokytoja

    Kada ir kur vyks šis seminaras? Kokia kaina?