Antroji tarptautinė metodinė koncertmeisterių konferencija

Kristina Tuinylienė, Ugnė Sabaitytė

Balandžio 13 d. Vilniaus Broniaus Jonušo muzikos mokykloje vyko II tarptautinė metodinė koncertmeisterių konferencija. Koncertmeisteris atlieka svarbų vaidmenį mokinių ir studentų ugdymo procese muzikos mokyklose, konservatorijose, akademijose ir kitose meninio ugdymo įstaigose. Jis svariai prisideda prie ugdymo sėkmės per pamokas, nuo jo priklauso kūrinio atlikimo kokybė ir mokinio psichologinė būsena scenoje. Koncertmeisteriui, kaip ir kiekvienam pedagogui, būtina kelti savo profesinę kvalifikaciją ir tobulinti dalykines kompetencijas, tačiau renginių, skirtų koncertmeisterių kvalifikacijai tobulinti, Lietuvoje beveik nėra. Todėl nuoširdžiai dėkojame Kultūros tarybai, parėmusiai konferenciją ir suteikusiai galimybę šalies koncertmeisteriams susiburti ir padiskutuoti aktualiomis temomis. Konferencijoje pranešimus skaitė ir patirtimi dalijosi koncertmeisteriai iš Lietuvos ir užsienio.

 

Drezdeno aukštosios muzikos mokyklos profesorius, korepetitorius Andreasas Heckeris supažindino su klavesinų tipais, pristatė baroko epochos kūrinių transkripcijas fortepijonui, apžvelgė jų atlikimo specifiką. Profesorius atkreipė dėmesį į tai, kad, skambinant orkestrinius perdirbimus, svarbu išlaikyti stilistinį vientisumą, tačiau nebūtina partitūrų perkrauti natomis. Atvirkščiai, lėtose kūrinių dalyse skatino improvizuoti, ieškoti įvairesnio skambesio. Santaros klinikų Reabilitacijos, fizinės ir sporto medicinos centro konsultantas prof. dr. Alvydas Juocevičius supažindino su muzikanto veiklos fiziologiniais ypatumais, pristatė organizmo atsigavimo priemones. Konferencijos dalyviai turėjo daugybę klausimų profesoriui, į kuriuos jis nuoširdžiai ir profesionaliai atsakė. Detmoldo aukštosios muzikos mokyklos dėstytoja, korepetitorė Azusa Toyama kalbėjo apie korepetitoriaus darbo praktiką dirbant su pučiamųjų instrumentų atlikėjais. Pianistė turi ilgametę akompanavimo patirtį, ji apžvelgė pučiamųjų instrumentų galimybes ir kūrinių atlikimo problematiką.

 

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro koncertmeisterė Olga Eleonora Taškinaitė supažindino su pagrindiniais darbo su vokalistais operos teatre aspektais. Koncertmeisterė papasakojo apie savo patirtį ir darbo ypatumus. Vokietijos Detmoldo aukštosios muzikos mokyklos koncertmeisterė asistentė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos koncertmeisterė Dovilė Bagdonaitė pristatė koncertmeisterio darbo specifiką Vokietijoje, o Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijos koncertmeisterių metodinės grupės pirmininkė Kristina Tuinylienė apžvelgė koncertmeisterio darbo ypatumus Lietuvoje.

 

Koncertmeisteriai aktyviai dalyvavo diskusijose ir nutarė raštu kreiptis į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją dėl koncertmeisterių darbo apmokėjimo tvarkos peržiūrėjimo – koncertmeisteriai konkursuose, festivaliuose, koncertuose, projektuose akompanuoja aukodami savo asmeninį laiką, ši tvarka turėtų būti pakeista. Tam pritarė visi konferencijos dalyviai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.